15 mdr. og vil ikke spise

29. januar 2007

Alder:
15 mdr.

15 mdr. og vil ikke spise

Hej Helen

Jeg har en stort problem med min søn. Det er stortset umuligt at få aftensmad i ham. Vi har prøvet mange forskellige metoder, men de hjælper ikke rigtigt. Han får samme mad som os, det dur ikke. Så laver jeg spec. mad til ham, dur heller ikke.... Så prøver vi med rugbrød, men det dur heller ikke.

Når vi sætter os og spiser, går han selv igang, men efter 3 mundfulde begynder han bare at lege med maden, eller skubber det væk.

Det skaber naturligvis en del natproblemer, da han er sulten (går jeg ud fra). Han er begyndt at vågne 2 gange om natten, for at få en flaske (vælling). Jeg ved godt at det er forbudt..... men efter som han er så sulten, er det jo ...

Annonce

... svært at få ham til at falde til ro på en tom mave. Vi har prøvet at give ham vand af glas, eller bare mælk af glas. Men han bliver tosset.

Nå han er i vuggestue, spiser han godt, men hjemme vil han ikke spise, det er i hverttilfælde ikke ret meget.

Skal jeg "bare tage ørepropper" i og så lade vær med at give ham flaske om natten?

Han er en sund og rask dreng, som er godt i stand. Men det er vel alt det vælling han får. Han får ca 250 ml. at falde i søvn på og så får han 200 ml. ved 4 tiden.

Vi trænger til at han snart kan sove igennem. Det er utroligt opslidende at skulle op 2 gange hver nat, og så tilmed vågner han kl. 6.15.

Med venlig hilsen
Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene