Brev:
15 mdr. og vil ikke spise
29. januar 2007
Alder:
15 mdr.
15 mdr. og vil ikke spise
Hej Helen
Jeg har en stort problem med min søn. Det er stortset umuligt at få aftensmad i ham. Vi har prøvet mange forskellige metoder, men de hjælper ikke rigtigt. Han får samme mad som os, det dur ikke. Så laver jeg spec. mad til ham, dur heller ikke.... Så prøver vi med rugbrød, men det dur heller ikke.
Når vi sætter os og spiser, går han selv igang, men efter 3 mundfulde begynder han bare at lege med maden, eller skubber det væk.
Det skaber naturligvis en del natproblemer, da han er sulten (går jeg ud fra). Han er begyndt at vågne 2 gange om natten, for at få en flaske (vælling). Jeg ved godt at det er forbudt..... men efter som han er så sulten, er det jo svært at få ham til at falde til ro på en tom mave. Vi har prøvet at give ham vand af glas, eller bare mælk af glas. Men han bliver tosset.
Nå han er i vuggestue, spiser han godt, men hjemme vil han ikke spise, det er i hverttilfælde ikke ret meget.
Skal jeg "bare tage ørepropper" i og så lade vær med at give ham flaske om natten?
Han er en sund og rask dreng, som er godt i stand. Men det er vel alt det vælling han får. Han får ca 250 ml. at falde i søvn på og så får han 200 ml. ved 4 tiden.
Vi trænger til at han snart kan sove igennem. Det er utroligt opslidende at skulle op 2 gange hver nat, og så tilmed vågner han kl. 6.15.
Med venlig hilsen
Gitte